Erfarenhet av IT support, Triple Play support?


Arbetsbeskrivning:

Consulting IT växer tillsammans med flera s k Triple Play kunder (TV, bredband, telefoni), som Consulting IT idag hanterar drift och support åt. Vi söker därför efter flera 1:st line supporttekniker och flera 2:nd line supporttekniker med erfarenhet av detta. Arbetet kommer att ske från Kundens lokaler i centrala Stockholm och kan komma att vara förlagt både dagtid, kvällar och helger.

 

Kvalifikationer

Rollen är varierande och passar dig som är serviceminded och som gillar att jobba i högt tempo, lösa problem och hjälpa kunden. Du är en del av ett team på 4-8 personer, men jobbar självständigt.

 

Vi söker dig som har erfarenhet av:

·        Triple Play-support, felsökning och problemlösning

 

Du har kunskaper i:

·        Grundläggande förståelse för bl a fibernät, ADSL, VOIP, VPN, Wifi, Skype, Panda, iGhost.

·        Känna till relevant hårdvara, operativsystem.

·        Grundläggande kompetens i nätverk och IT-infrastruktur.

 

Du har:

·        Relevant eftergymnasial utbildning inom IT/Data/Nätverk.

·        Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet.

·        Hög servicenivå och tycka om att hjälpa andra.

·        Lätt för att lära och delar gärna med dig av dina kunskaper.

·        Förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt.

·        God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

 

 

Övrigt

Tjänsten är ett insourcinguppdrag som löper på tillsvidare, start omgående önskvärt.

Som anställd på Consulting IT så erbjuds du marknadsmässig lön och ett generöst förmånspaket, som innehåller ob- och övertidsersättning, sjuk- och pensionsförsäkring, utbildningstillfällen m m.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan omgående då vi kommer att intervjua löpande.

Vid frågor kring tjänsten kontakta säljansvarig, Filip Loménius 070-72 000 92

Ansökan skickas till Emelie Kjellberg CV@consultingit.se

 

 

 

Välkommen till oss på Consulting IT.

Ansök här